Get Adobe Flash player

PreziX – prezentációs verseny: 21. századi képességek fejlesztése másképp

Kreatív, együttműködésen alapuló tanulmányi verseny

Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) mindennapivá válásával, és főleg a mobiltechnológia, okos eszközök iskolai alkalmazásával egyre nagyobb lehetőség mutatkozik a 21. századi képességek fejlesztésére. A kritikus gondolkodás, az együttműködés, az önfejlesztés, az IKT eszközök felelős és tudatos használata (további képességek és részletes információ: p21.org), mind olyan képességek, melyek a jelenlegi munkaerőpiacon alapvető elvárások, ugyanakkor mégsem képezik a mindennapi oktatás részét. Mindezek fejlesztésére kiváló lehetőségek lehetnek a tantárgyközi együttműködéseken alapuló projektek és a különböző, kreatív, IKT használatot kívánó tanulmányi versenyek. Utóbbira kívánunk egy megvalósult jó gyakorlatot bemutatni: a PreziX – prezentációs versenyt, ami a Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskolában zajlott.

Continue reading

Óvodapedagógusok tablettel

A Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola ötórás, ingyenes továbbképzést hirdetett óvodapedagógusok számára. A képzés célja a modern és hatékonyan működő pedagógiai módszerek megosztása, valamint a népszerű tabletes oktatás bemutatása. A képzés első moduljára november végén került sor, míg a képzés második alkalma január közepén esedékes. Az informatikai eszközök használata már alapvető elvárás a munkaerőpiac szinte minden területén. Az elvárásokkal párhuzamosan az is tapasztalható, hogy a fiatal korosztály számára az okostelefon és a tablet a mindennapi rutin részét képezik. A játék, szórakozás, társakkal való kommunikáció mellett, ezek az eszközök sikeresen és hatékonyan felhasználhatók a tanulási folyamatokban is.

Continue reading

Bővül a Puskás iskola tabletes programja

A Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola „tablettel támogatott oktatási programja” eredményesen zárta az előző tanévet, s az új évet, új tervekkel, és még több eszközzel indítják az iskola pedagógusai. A program indulásakor 18 tablettel kezdték úttörő jellegű projektjüket, mely a tanév végére –adományok és támogatások révén– 44 modern eszközre bővült, a 2016-2017-es tanítási évben pedig már 46 táblagép áll a tanulók rendelkezésére. Ami azonban még ennél is fontosabb, hogy a kutatási eredmények rendkívül biztatóak.

Continue reading

Pedagógusok és a Pokémon Go – Irány a kiterjesztett valóság!

 A július közepi “uborkaszezonban” robbant be a köztudatba és a családok életébe az ún. Pokemon Go játék, ami sok gyereket, fiatalt érdekel hazánkban is. Július 17-től elérhető legálisan is, de már a virtuális világ lehetőségeit kihasználva sokan játszanak ezzel az alkalmazással. Czékmán Balázs, a Kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola informatikatanára, az IKT Masterminds Kutatócsoport tagjaként a kiterjesztett valóság pedagógiai alkalmazásáról is sok tapasztalattal rendelkezik. Őt kérdeztük erről, de előbb lássuk, mi is ez a játék?

Continue reading

A valóság ARcai: AR és VR a tanteremben?!

Úszkáljunk cápákkal, nézzünk körül a Louvre-ban, varázsoljunk hegyeket tanítványaink földrajz atlaszába. A virtuális valósággal és a kiterjesztett valósággal mindez lehetővé válik, úgy, hogy közben diákjaink is fejlődnek.- Gyerekek kiterjesztett valóságot használnak informatikaórán.

Continue reading

Táblagépen tanulnak a Puskás Ferenc iskola diákjai

Táblagépet kaptak a kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola pedagógusai és diákjai. Az okos eszközöket az iskola saját erőből teremtette elő, fontosnak tartják, hogy fejlődjön és modernizálódjon az oktatási intézmény. Kezdésnek húsz darab kettő és négy magos processzorral rendelkező táblagépet vásároltak az iskolai tanárainak munkájának fejlesztése céljából. A gyerekek gyorsan átszoktak az új rendszerre, örömmel tanulnak az okos eszközök segítségével.

Continue reading