Get Adobe Flash player

Táblagépen tanulnak a Puskás Ferenc iskola diákjai

Táblagépet kaptak a kispesti Puskás Ferenc Általános Iskola pedagógusai és diákjai. Az okos eszközöket az iskola saját erőből teremtette elő, fontosnak tartják, hogy fejlődjön és modernizálódjon az oktatási intézmény. Kezdésnek húsz darab kettő és négy magos processzorral rendelkező táblagépet vásároltak az iskolai tanárainak munkájának fejlesztése céljából. A gyerekek gyorsan átszoktak az új rendszerre, örömmel tanulnak az okos eszközök segítségével.

Czékmán Balázs, az iskola informatika tanára a Kispest.Info-nak elmondta:  eszközök segítik a tanulókat mélyebb órai elköteleződését, motivációját, segítik a figyelem fenntartását, úgy tudnak tanulni, hogy azt játéknak élik meg.

2015_09_02_12_49_04_HDR

A táblagépek hogyan segítik az oktatást, mivel ad többet a hagyományos módszereknél?

Az eszközök segítik a tanulókat mélyebb órai elköteleződését, motivációját, segítik a figyelem fenntartását, úgy tudnak tanulni, hogy azt játéknak élik meg. Az eszközök segítik a pedagógusokat a differenciálásban, személyre szabott feladatokat tudnak kiosztani, és az ellenőrzés, értékelés is sokkal hatékonyabb formában valósulhat meg. Az eszközök segítségével – igaz még csak kezdetlegesen – ,de megvalósul olyan 21. századi képességek erősítése, mint a kollaboratív problémamegoldás erősítése, döntéshozatal gyorsítása, kreativitás fejlesztése.

2015_09_17_12_28_36_HDR

Az iskolai pedagógusok visszajelzése alapján, mennyivel javult az oktatási színvonal?

Az oktatástechnológiai eszközökhöz egy komplett kutatás is kapcsolódik, mely vizsgálja a tanulók és a pedagógusok hozzáállását az új eszközökhöz. Az első félév során több mint 110 tabletes tanórát tartottunk, melyek alapján kirajzolódni látszik, hogy a gyerekek szeretik a tabletes órákat, jól hasznosítják a tanulásban. A pedagógusok visszajelzései is megerősítik, hogy jól hasznosíthatók az eszközök a tanórai környezetben; a tabletek könnyedén hordozhatók, gyorsak, méretükből kifolyólag a gyerekek is jól tudnak manipulálni velük. Módszertan tekintetében alapvetésként határoztuk meg, hogy a projektünk tablettel támogatott, nem pedig tablet-alapú oktatás. A technológiát, mint eszközt kívánjuk használni. Ez azt jelenti, hogy a jól bevett, működő oktatást segítő anyagok, módszerek maradnak, azonban azok hatását az IKT eszközeivel kívánjuk erősíteni.

Könnyen megtanulták a tabletek kezelését?

A tanulók nagyon gyorsan elsajátították az eszközök kezelését, melynek technikai oldala az informatika tantárgy keretén belül oktatásra. A tablettel dolgotó pedagógusok egy 60 órás tanfolyamon vettek részt, ahol megtanulták a táblagépek használatát, valamint gyakorolhatták és tovább is fejleszthették a tabletes oktatás módszertanát. Rendszergazdai szempontból azonban be kell vallani, hogy sok munkát igényel az összes eszköz felkészítése, így kiemelten fontos, hogy egy ilyen volumenű technikai projekthez kell egy rendszergazda, aki minden technikai segítséget azonnal meg tud adni.

2015_09_14_15_01_47_HDR